Digital Gateways nawiązał współpracę z Mastercard Identity, globalnym liderem w dziedzinie weryfikacji tożsamości cyfrowej konsumentów. Dzięki technologiom udostępniania danych dotyczących tożsamości, zdobytej wiedzy w obszarze weryfikacji tożsamości, modelom oceny ryzyka dostarczonym przez technologie uczenia maszynowego czy biometrię, Mastercard Identity umożliwia organizacjom weryfikację i uwierzytelnianie większej liczby konsumentów oraz zapobieganie oszustwom w czasie rzeczywistym. To kompleksowe podejście umożliwia Digital Gateways wprowadzenie do Polski najskuteczniejszych rozwiązań w zakresie onboardingu klientów.
Digital Gateways oferuje kompleksowy onboarding klientów indywidualnych i biznesowych, zapewniając cyfrową weryfikację ich tożsamości poprzez dokumenty i dane bankowe oraz analizę w bazach zewnętrznych. Zajmuje się więc wsparciem firm w procesie inicjowania relacji (onboardingu) w sposób zdalny. Rozpoczęcie weryfikacji w usłudze Digital Gateways od szerokich zasobów Mastercard sprawia, że proces ten jest jeszcze szybszy. Pozwala to instytucjom finansowym od razu sprawdzić czy osoba rejestrująca się w usłudze jest tą, za którą się podaje.
Szybka eliminacja ryzyka
Ten pierwszy etap pozwala szybko i skutecznie wyeliminować potencjalne ryzyka oszustw. Równolegle trwa analiza tzw. odcisku cyfrowego przeglądarki i urządzenia, z którego korzysta konsument. Chodzi o sprawdzenie informacji gromadzonych w czasie przebywania użytkownika na stronach internetowych, co pozwala na wstępną weryfikację antyfraudową, a więc pod kątem kradzieży danych i środków finansowych na poziomie pojedynczych transakcji.
W kolejnym kroku technologia stworzona przez Digital Gateways daje możliwość przeprowadzenia bezpiecznej i kompleksowej weryfikacji tożsamości klienta. Jest to możliwe dzięki różnym metodom, takim jak: wideoweryfikacja biometryczna twarzy i dokumentów, weryfikacja dokumentów elektronicznych, aplikacja mObywatel 2.0, analiza danych bankowych z wykorzystaniem technologii mojeID (dostarczane jako hub KIR SA) czy Open Banking (poprzez swoją spółkę córkę AIS Gateway). To wyczerpuje wszystkie najważniejsze i dostępne metody weryfikacji klienta w świecie zdalnym i daje mu możliwość wyboru optymalnej dla niego ścieżki.
– Współpraca z Mastercard Identity oznacza dalszy rozwój innowacyjnych rozwiązań stosowanych przez Digital Gateways. Zapewnia jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i wygody naszym partnerom, przy jednoczesnym dbaniu o zachowanie pełnego łańcucha wartości onboardingu. Dodatkowa weryfikacja już na wczesnym etapie tego procesu pozwala zaoszczędzić czas, który dla naszych klientów ma ogromne znaczenie. Poza tym, dzięki globalnemu zasięgowi zasobów Mastercard można ten proces skalować na inne kraje. Dotarcie do nowych klientów i oferowanie tak innowacyjnego rozwiązania na szeroką skalę jest ważne z punktu widzenia rozwoju naszego biznesu i ekspansji zagranicznej, spoglądając szczególnie w stronę rynków w Rumunii, Czechach i Hiszpanii – mówi dr Krzysztof Biernacki, CEO Digital Gateways.
Zasoby danych do weryfikacji
Rozwój gospodarki cyfrowej możliwy jest przy pełnym zaufaniu konsumentów do niej i do siebie nawzajem. Możliwość weryfikacji tożsamości osoby i oceny zgodności jej danych z deklarowanymi jest jednym ze sposobów budowania tego zaufania. Dzięki Mastercard Identity globalna gospodarka cyfrowa przypomina lokalny rynek, który jest bezpieczny i prosty. Mastercard Identity zaszczepia zaufanie w cyfrowych interakcjach, stawiając je w centrum uwagi bez względu na to, gdzie i jak ludzie łączą się ze sobą.
Wykorzystując zaawansowaną analizę danych i uczenie maszynowe, Mastercard Identity bezpiecznie i bezproblemowo łączy ludzi z instytucjami finansowymi, umożliwiając korzystanie z ich usług w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca. Mastercard dostarcza informacje, które pomagają firmom oddzielić potencjalnych złych aktorów od wiarygodnych klientów w celu ułatwienia procesu onboardingu.
Odpowiedź na potrzeby rynku
Korzystanie z tak szerokich zasobów już w pierwszym etapie onboardingu oferowanego przez Digital Gateways sprawia, że proces jest szybki i skuteczny. W ten sposób odpowiada na szerokie zapotrzebowania rynku w zakresie usług inicjacji relacji dla klientów w świecie zdalnym. Rozwiązania proponowane przez Digital Gateways wykorzystywane są przez banki, firmy telekomunikacyjne, ubezpieczycieli, firmy pożyczkowe czy agentów rozliczeniowych. Mogą być też z powodzeniem stosowane w transporcie, logistyce, e-commerce, u dostawców usług detalicznych (energia, gaz, firmy kurierskie, itp.), a nawet w carsharingu.