Marka Lendon.pl, po 12 latach działalności na polskim rynku, zmienia nazwę na AvaFin. Jednocześnie wdraża nowe technologie oraz wkracza w kolejny etap rozwoju i wzrostu.
Wraz ze zmianą marki firma udostępniła klientom serwis avafin.pl z nową, bardziej przejrzystą i intuicyjną Strefą Klienta. Kolejnym krokiem będzie zmiana nazwy spółki z CreamFinance Poland na AvaFin Poland.
Polski lendtech CreamFinance Poland jest częścią międzynarodowej grupy AvaFin, która wywodzi się z łotewskiego startupu działającego od 2012 roku. Firma korzysta z zaawansowanej i autorskiej platformy technologicznej, umożliwiającej precyzyjną ocenę zdolności kredytowej klienta. Wykorzystuje do tego smart data i zaawansowane algorytmy. Dzięki temu w AvaFin ponad 90% decyzji wydawanych jest w ciągu 5 minut, a w przypadku pozytywnej decyzji następuje szybka wypłata środków na konto.
Nowa strefa klienta
Kluczową zmianą w procesie rebrandingu, oprócz nowej nazwy i wizerunku marki, jest nowa odsłona Strefy Klienta. Klienci z pewnością zauważą większą intuicyjność oraz wygodę użytkowania nowego serwisu dzięki podejściu „mobile first” – mówi Jerzy Kachnowicz, prezes Zarządu CreamFinance Poland. Wszystkie funkcjonalności projektowane są z naciskiem na „self service”, tak, aby klient bez większego wysiłku mógł samodzielnie wykonać wszystkie czynności – dodaje. Nowa Strefa Klienta ma stać się wyróżnikiem firmy na rynku. Rozbudowany moduł analityczny pozwoli jeszcze lepiej mierzyć i analizować zachowania klientów na stronie. Dzięki temu proces ulepszania jej funkcjonalność i dopasowywania do potrzeb użytkowników będzie jeszcze prostszy.
Jedna silna marka na wszystkich rynkach
Polska jest czwartym z kolei rynkiem, po Łotwie, Meksyku i Centrum IT w Austrii, na którym firma będzie działała pod globalną marką AvaFin. Rebranding to nowy rozdział w historii grupy. Jego celem jest ujednolicenie jej międzynarodowej działalności pod jedną marką, wzmocnienie rozpoznawalności, a także wdrożenie nowej technologii. W Polsce proces rebrandingu podzielony będzie na dwa etapy: w pierwszym – główna marka Lendon.pl zmieni się na AvaFin, a w drugim etapie zmieni się też nazwa spółki z CreamFinance Poland na AvaFin Poland.
Rebranding to jeden ze strategicznych projektów Grupy, który ma na celu wprowadzenie silnego i dobrze rozpoznawalnego dla naszych klientów, pracowników i inwestorów brandu – mówi Patrick Koeck, CEO Grupy AvaFin.
Jeszcze bardziej wygodne usługi
Zmiana marki na AvaFin to nowy wizerunek oraz nowa, bardziej przyjazna użytkownikom strona internetowa. Wprowadzenie nowej marki AvaFin wpłynie pozytywnie na jakość usług lendtechu.
Z jednej strony zmieniamy wizerunek, usprawniamy procesy, aby jeszcze bardziej zwiększyć zadowolenie klientów, z drugiej strony zachowujemy lubiane przez nich produkty. Dodatkowo wszystkie dotychczasowe sposoby korzystania z oferty, od numerów infolinii po loginy i hasła do serwisu, pozostają bez zmian – wyjaśnia Artur Kowalski, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w Polsce.
Grupa AvaFin
AvaFin (w Polsce – CreamFinance Poland, a po rebrandingu AvaFin Poland) to międzynarodowa grupa FinTech działająca od 2012 roku. Korzysta z najnowocześniejszej platformy rozwiązań finansowych, aby zapewnić wygodne produkty kredytowe charakteryzujące się krótkim czasem wypłaty gotówki na konto klienta.
Dostarcza korzystne produkty pożyczkowe konsumentom na 5 rynkach: w Polsce, Hiszpanii, Meksyku, Czechach , na Łotwie i utrzymuje na nich wiodącą pozycję.
AvaFin dąży głównie do jak największej dostępności środków finansowych dla klientów, dostosowania produktów kredytowych do ich potrzeb i przyzwyczajeń, nawiązywania z nimi bliskich i długoterminowych relacji, aby stanowić dla nich pierwszy wybór przy zaspokajaniu potrzeb finansowych.
Głównym inwestorem grupy jest Capitec Bank, wiodący bank konsumencki w RPA, który posiada ponad 40% udziałów.