Podziel na 3 jest coraz bardziej popularne. Fintech Twisto oferuje je w Polsce bez rejestracji i dodatkowych opłat. Tę metodę płatności wprowadził w tym roku także Travelking, e-sklep specjalizujący się w sprzedaży noclegów. Dzięki temu jego klienci mogą wyjechać na wakacje bez nadwyrężania swojego budżetu.
„Płatności odroczone, w których klient płaci w ciągu 30 dni lub z rejestracją do 45 dni po zakupie, zostały już bardzo dobrze przetestowane przez klientów, którzy teraz oswajają się z płatnościami online w trzech częściach. Ta metoda płatności jest teraz trendem w świecie zakupów” – mówi Ewelina Orzechowska, Country Manager Twisto w Polsce.
Płatność w trzech ratach bez ukrytych kosztów od Twisto jest bardzo prosta. Pozwala klientowi podzielić płatność powyżej 200 zł na trzy miesięczne raty bezpośrednio w koszyku e-sklepu. Klient nie musi się nigdzie rejestrować, po prostu wybiera Twisto – Podziel na 3 spośród metod płatności w koszyku i płaci kartą za pierwszą ratę od razu. Pozostałe dwie raty są następnie spłacane w kolejnych dwóch miesiącach.
Podziel na 3 z Twisto pojawiło się na polskim rynku w 2022 roku, kiedy to zostało zintegrowane z e-sklepem Selsey. Stopniowo wdrażały ją również e-sklepy GoOut, Alternative Airlines, a teraz Travelking. Twisto współpracuje z Travelking na rynku czeskim już od 2018 roku.
Dane Twisto z polskiego rynku potwierdzają, że metoda płatności, w której klient rozkłada płatność za zakupy na raty, sprawdza się bardzo dobrze. E-sklepy zwiększają średnią wartość koszyka zakupowego. W porównaniu np. do klasycznej płatności z odroczonym terminem, średnia wartość koszyka jest nawet 3-krotnie wyższa w GoOut przy płatności w ratach, a w Selsey nawet 7-krotnie.
„Gdy spojrzymy na dane z ostatnich sześciu miesięcy, widzimy, że we wszystkich e-sklepach, które wdrożyły opcję Podziel na 3, średnia wartość zamówienia wzrosła o około 20% każdego miesiąca” – mówi Country Manager Twisto analizując wyniki.
Według Country Manager Twisto, wdrożenie tej metody płatności jest właściwym krokiem na drodze do spotkania klienta. Według niej, Podziel na 3 jest idealnym rozwiązaniem dla sklepów, w których ludzie płacą wyższe kwoty. „W momencie, gdy kupują wakacje lub pobyt, rozłożenie płatności na trzy miesiące pozwala im elastycznie zarządzać budżetem.”– mówi Orzechowska, dodając, że oznacza to, że wakacje nie muszą zasadniczo naruszać regularnego budżetu rodziny, a klienci często mają spokój ducha, płacąc przed wyjazdem.
Twisto pracuje obecnie nad nową wersją integracji Podziel na 3.
„Ta wersja obsługuje istniejące płatności odroczone i zakupy w systemie Podziel na 3, ale jest również gotowa na nowe produkty, które będziemy wprowadzać z czasem. Dzięki temu sprzedawca otrzyma kompleksową linię produktową.” – wyjaśnia plany na przyszłość Orzechowska.