Eurocent: Wypracowaliśmy satysfakcjonujące wyniki finansowe

dodał Sylwia Stwora
0 komentarze

Rok 2014 w branży pozabankowej minął nie tylko pod znakiem kolejnego rekordu, jeśli chodzi o ilość i jakość udzielonych pożyczek – szacuje się, wartość krótkoterminowych zobowiązań zaciągniętych w firmach pożyczkowych przekroczyła 4 mld zł wobec 2,7 mld zł rok wcześniej. Tematem rozgrzewającym rynek firm pożyczkowych do czerwoności był projekt nowej ustawy mającej uregulować funkcjonowanie sektora okołobankowego, w którym Ministerstwo Finansów postuluje m.in. wprowadzenie limitu kosztów pożyczki. Loan Magazine poprosił przedstawicieli firm pożyczkowych działających w myśl zasad odpowiedzialnego pożyczania o podsumowanie minionych 12 miesięcy oraz oczekiwania i priorytety, jakie stawiają przed sobą w 2015 roku. Z naszymi pytaniami zmierzył się Paweł Przybyła, Dyrektor ds. Operacyjnych i Członek Zarządu EUROCENT S.A.

loan-magazine-logoNa ile udało się zrealizować plany na 2014 rok?

PP3 Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników, które udało nam się wygenerować w 2014 roku. Cały rok pracowaliśmy z ogromnym zaangażowaniem, aby przy zwiększaniu wartości posiadanego portfela pożyczek, nie tracić na jego jakości i w ten sposób wypracować satysfakcjonujące wyniki finansowe. Dowodem tego, że udało nam się to osiągnąć jest fakt, że w 2014 roku dwukrotnie sięgnęliśmy po finansowanie zewnętrzne w postaci obligacji, które objęli zarówno inwestorzy indywidualni, jak i fundusze inwestycyjne. Dzięki pozyskanym środkom mogliśmy rozwijać naszą działalność i zwiększać akcję pożyczkową.

Oczywiście, trudno oprzeć się myśli, że mogło być jeszcze lepiej, ale świadomość, że nie osiągnęło się wszystkich zamierzonych celów pozostawia pewien niedosyt, który jest dobrym źródłem motywacji do wytężonej pracy w kolejnym roku.

loan-magazine-logoW ubiegłym roku na rynku pozabankowym m.in. pojawiły się pożyczki długoterminowe z opcją spłaty ratalnej. Jakie trendy będziemy obserwować w 2015 roku?

PP3 Sektor firm pożyczkowych charakteryzuje się pewnego rodzaju zmiennością, która jest determinowana bieżącymi oczekiwaniami i sytuacją finansową ostatecznego Klienta. Firmy pożyczkowe muszą w płynny sposób dostosowywać swoje oferty żeby nie tracić swoich dotychczasowych Klientów, równocześnie pozyskując nowych.

Uważamy, że w najbliższym czasie firmy pożyczkowe będą stopniowo wydłużać ostateczne terminy spłaty i zwiększać wartość udzielanych pożyczek, dostosowując swoje oferty do potrzeb bardziej wymagających Klientów. Nie oznacza to, bynajmniej, że krótkoterminowe pożyczki o niskich wartościach przestaną być dostępne. Naszym zdaniem należy spodziewać się rozwoju sektora, a nie jego przesunięcia na inną grupę Klientów.

Podobne spostrzeżenia dotyczą sposobu obsługi Klienta. Wobec widocznego rozwoju podmiotów udzielających pożyczek on-line naturalnym wydaje się zmierzanie pozostałych firm pożyczkowych do uruchamiania także tego kanału sprzedaży; co naszym zdaniem, również będzie mieć na celu jedynie uzupełnienie oferty, a nie całkowite odstąpienie od dotychczasowej obsługi Klientów za pośrednictwem przedstawicieli finansowych.

loan-magazine-logo Jakie cele stawia przed sobą firma w tym roku?

PP3Nadrzędnym celem jest dalszy rozwój i zwiększenie wartości sprzedaży. Chcemy to osiągnąć zwiększając liczbę przedstawicieli finansowych oraz liczbę obsługiwanych Klientów. Planujemy wprowadzenie nowych produktów, które urozmaicą naszą ofertę i będą atrakcyjne również dla Klientów, którzy dotychczas nie korzystali z naszych usług. Jesteśmy przekonani, że konsekwentna realizacja tych planów pozwoli nam z sukcesem zamknąć 2015 rok.

loan-magazine-logoNajwiększe obawy w 2015 roku budzą …?

PP3 Kluczową kwestię stanowi, naszym zdaniem, zakończenie prac legislacyjnych nad zmianami w ustawie dotyczącymi kosztu kredytu. Do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia tego tematu cała branża będzie tkwić w swego rodzaju zawieszeniu, które trudno uznać za stan sprzyjający dynamicznemu rozwojowi sektora, jak i jego poszczególnych uczestników.

Wierzymy, że zamknięcie tego etapu pozwoli wszystkim firmom pożyczkowym skupić się na podstawowej działalności i wdrażać nowe rozwiązania, które pozytywnie wpłyną na rozwój całego rynku pożyczek.

Sylwia Stwora

Podobne wpisy

Zamieść komentarz