Ruszyła współpraca lidera rynku pożyczek online oraz największej w Polsce sieci kiosków i saloników prasowych. Po zakończonym sukcesem programie pilotażowym oferta pożyczkowa pojawi się w tysiącu punktów, a w najbliższym czasie w całej sieci sprzedaży RUCH.
Teraz pożyczkę można wziąć także w kioskach. Oferta Vivusa dostępna jest dzięki pakietom startowym na zdefiniowaną kwotę pożyczki. W starterze znajdują się wszystkie niezbędne informacje oraz wniosek kredytowy. Klient może zabrać pakiet do domu, żeby w spokoju przeanalizować warunki pożyczki, albo od razu złożyć wniosek na miejscu. Do otrzymania pożyczki potrzebne są podstawowe dane osobowe i dokument potwierdzający tożsamość. Vivus Finance sprawdzi wiarygodność kredytową klienta i poinformuje smsem o przyznanej pożyczce. Pieniądze przelewane są na konto.
RUCH to nie tylko punkty, w których klient kupuje prasę, odbiera paczki, czy płaci za rachunki. To sieć mini centrów usług. Możliwość zaciągnięcia pożyczki w kiosku jest kolejną nowością, którą wprowadzamy by nasi klienci mogli w jednym miejscu zrealizować jak najwięcej swoich potrzeb. Co istotne, zawsze bardzo uważnie dobieramy partnerów, z którymi współpracujemy. Dlatego też usługi pożyczkowe realizujemy z Vivusem, liderem rynku, który oprócz oferowania atrakcyjnej oferty, przykłada dużą wagę do standardów etycznych, a nawet je wyznacza – mówi Dariusz Stolarczyk, Wiceprezes RUCH.
Według Beaty Szwankowskiej, dyrektor zarządzającej Vivus Finance, współpraca z siecią RUCH otwiera dostęp do oferty Vivusa całkiem nowej grupie klientów.
Oferta finansowa, szczególnie poza dużymi miastami, jest traktowana nadal bardzo relacyjnie. Klienci wolą pójść do saloniku, który znają od lat niż wypełnić wniosek online – mówi Beata Szwankowska. – Na potrzeby współpracy z Ruchem zaprojektowaliśmy całkiem nowy proces sprzedaży, tzw. „startery pożyczkowe”. Jego bardzo ważnym elementem jest to, że klient może bez żadnych zobowiązań zabrać umowę do domu, przeczytać i wrócić z nią kiedy chce. Dzięki zdefiniowanym kwotom i terminom mogliśmy maksymalnie uprościć jej treść – dodaje.
Dzięki sprzedaży w kioskach RUCH i sieciach brokerskich pożyczkodawca chciałby docelowo zdobyć połowę naziemnego rynku krótkoterminowych pożyczek gotówkowych.
Cały rynek firm pożyczkowych szacowany jest na około 4,5 mld zł. Sprzedaż jest podzielona mniej więcej równo pomiędzy Internet i sprzedaż naziemną. Z 2,2 mld zł sprzedaży tradycyjnej 1 mld przypada na pożyczki krótkoterminowe. Łącząc naszą ofertę, która jest obecnie najlepsza na rynku i tak silnego partnera jakim jest RUCH chcielibyśmy docelowo zająć połowę rynku, czyli dojść do sprzedaży na poziomie 500 mln rocznie – podsumowuje Beata Szwankowska.