Reklamowa szarża firm pożyczkowych

dodał Sylwia Stwora
0 komentarze

Trzy firmy z sektora pozabankowego – Vivus, Wonga oraz Provident – w III kwartale tego roku mocno zawojowały w czołowej dziesiątce największych reklamodawców z branży finansowej. Pożyczkodawcy skorzystali na mniejszej aktywności banków w okresie lipiec-wrzesień, który wynika z przygotowań do silnej promocji produktów finansowych w czasie gorączki bożonarodzeniowej. Vivus był drugim, po ING Banku Śląskim, najaktywniejszym reklamodawcą w ubiegłym kwartale. Marka wydała na przekazy reklamowe 21,6 mln zł – o około 3,5 mln zł mniej niż lider zestawienia Instytutu Monitorowania Mediów.

Największą wagę Vivus skupił na promocji swoich pożyczek w telewizji, wydając na ten cel 20,5 mln zł, z czego tylko emisja reklamy „Trudno trafić w potrzeby klienta, ale Vivus.pl potrafi” pochłonęła 4,6 mln zł. Firma trzyma się utartej ścieżki i kontynuuje rozpoczętą w listopadzie ubiegłego roku kampanię „Pieniądze współczesnych ludzi”, w której różne typy pożyczkobiorców utożsamiają animowane zwierzęta – zając, koala, sowa, kot i lemur. Odpowiadają one kolejno osobom szybkim, wyluzowanym, łebskim, nowoczesnym i przezornym. Reszta obejmowała kreacje w radiu i prasie.

 

Provident między lipcem a wrześniem wydał 16,6 mln zł, z czego 2,5 mln zł przeznaczono na emisję spotów w rozgłośniach radiowych. Reklamy najstarszego pożyczkodawcy na polskim rynku były drugimi (po przekazach z Banku BGŻ) najczęściej słyszanymi w eterze – jeśli chodzi o produkty finansowe. Pojawiały się głównie na antenie Radia Zet oraz Radia RMF.

IMM ,TOP10 reklamodawcy finansowi SM Q3 2014

Również Wonga zdołała wyprzedzić takie banki jak BZ WBK czy mBank, które w III kwartale zmniejszyły wydatki (pierwszy z 21,5 do 10 mln zł, a drugi z 21 do 11 mln zł) i wypadły poza pierwszą dziesiątkę najaktywniejszych reklamodawców z branży finansowej. Między lipcem a wrzesień pożyczkodawca, który promuje swoje usługi z pomocą spotów ze staruszkami-kukiełkami, wydał na promocję 13,6 mln zł.

IMM reklamodawcy finansowi produkty Q3 2014

Ogólnie pożyczki były najczęściej reklamowanym produktem finansowym w III kwartale tego roku – w sumie na ich emisję wydano 113 mln zł, co stanowi prawie 1/3 całej kwoty wydanej w tym czasie na promocję, która wyniosła 336 mln zł. Inne firmy z sektora pozabanowego m.in. Everest Finanse, Optima czy Kreditech w celach promocyjnych uszczupliły swoje budżety o blisko 3 mln zł. Dla porównania, banki na kreacje reklamowe kredytów przeznaczyły blisko 70,5 mln zł, a kont osobistych – 54 mln zł. Stawkę uzupełniają ubezpieczyciele, zwłaszcza Proama i AXA (ubezpieczenia samochodów) oraz 4LiFE Direct i AXA (polisy na życie).

Sylwia Stwora

Podobne wpisy

Zamieść komentarz