Sukces w pożyczkach online zależy od wielu czynników

dodał Rafał Tomkowicz
0 komentarze

Akcje niestandardowe, wyróżnienie się na tle konkurencji, przekonanie do siebie i swojej wizji partnerów biznesowych są równie ważne, co oferowane przez daną sieć stawki i terminowo wypłacana prowizja. O tym, że kreatywność popłaca jako pierwsza przekonała się sieć Affiliate Partners, która wraz z Aasa Polska zorganizowała luksusowy rejs po Morzu Śródziemnym dla najlepszych wydawców

Bez strategii ani rusz

Zarabianie pieniędzy w internecie nie jest łatwe i afiliacja nie stanowi tu wyjątku. Sukces zależy od wielu czynników i nie pojawia się od razu. Samotny link, baner czy kilka przypadkowo wrzuconych reklam, nie są w stanie wiele zdziałać. Umieszczenie reklamy na byle jakiej i trudnej do znalezienia w sieci stronie nikomu zysku nie przyniesie. Aby zarabiać na afiliacji należy mieć odpowiednie zaplecze, przygotować strategię i konsekwentnie ją realizować. Trzeba także wykazać się zaangażowaniem i cierpliwością, a tych często wydawcom brakuje. Część wydawców zapisujących się do danej sieci, nie działa w niej aktywnie, czemu powinni przeciwdziałać opiekunowie danego produktu czy programu partnerskiego. Rolą sieci afiliacyjnej jest także oferowanie „chodliwego towaru” i posiadanie jak największej ilości produktów na wyłączność, dzięki czemu potencjalnych nabywców nie zabraknie.

Zaufanie, wzajemność i transparentność


Dobra sieć afiliacyjna to taka, która jest transparentna dla wydawców. Jakiekolwiek podejrzenie o nieuczciwe praktyki może skutkować przejściem do konkurencji. Zaufanie to podstawa, dlatego nie należy składać obietnic bez pokrycia. Przejrzyste zasady współpracy i terminowe płatności, to najczęstsze oczekiwania wydawców. Afiliacja ma sens tylko wtedy, gdy wszyscy mogą na niej zarobić. Jeśli jedna ze stron nie odnotowuje zysków, to nie będą mieć ich także pozostali.

Nie spoczywaj na laurach

Pozyskanego wydawcy nie należy zostawić bez pomocy. Sieć afiliacyjna powinna na bieżąco analizować to, co dzieje się na rynku oraz obserwować działania wydawców, a w razie potrzeby służyć im wsparciem. „Trzeba rozmawiać z wydawcami i dbać o relacje z nimi. To nie jest tak, że dołączymy wydawcę do programu i nic się z nim dalej nie dzieje. Trzeba cały czas być z nim w kontakcie, to jest bardzo ważna rzecz. Kwestia zaufania i relacji jest pierwszorzędna. I to jest najprostsza recepta na to, by wydawca dalej z tobą współpracował, akurat z twoją siecią afiliacyjną. Ważne jest też to żeby być słownym czyli jak się na coś umawiamy z wydawcą, to faktycznie jesteśmy mu to w stanie dostarczyć. Chodzi tutaj m.in. o kwestie technologiczne To są małe rzeczy, ale składają się na całość” – mówi Ewelina Sobień prezes zarządu Affiliate Partners.

Kreatywne podejście do afiliacji

W afiliacji nie należy bać się nowości, czego dowodem jest zorganizowany przez Affiliate Partners wraz z Aasa Polska rejs po Morzu Śródziemnym dla najlepszych wydawców: „Największą korzyścią jest tutaj to, że nawiązaliśmy bliższe relacje z wydawcami, to że jesteśmy w stanie lepiej zidentyfikować ich biznesowe potrzeby, a dzięki temu możemy dostosować do nich swoją ofertę. Działa to na zasadzie win-win, zyskują tu obie strony. W afiliacji wszystko zaczyna się od człowieka, od ludzi, którzy tworzą dany biznes. Na tym pionierskim w branży wydarzeniu spotkały się trzy strony: Aasa jako reklamodawca, my jako sieć czyli pośrednik i wydawca dzięki któremu generowany jest ruch i dzięki któremu my możemy przekazywać ten ruch dalej” – mówi Ewelina Sobień prezes zarządu Affiliate Partners.

Nie samą prowizją wydawca żyje

Wielu zwłaszcza mniejszych wydawców ocenia sieć afiliacyjną tylko przez pryzmat oferowanej przez nią stawki. Takie podejście może okazać się bardzo krótkowzroczne, gdyż dołączając do wielu sieci afiliacyjnych wydawca nie jest w stanie zadbać o odpowiednie działania w żadnej z nich. Lepiej jest przyłączyć się do jednej sieci i w pełni wykorzystać jej potencjał, zamiast działać na pół gwizdka na wielu płaszczyznach. Wydawca powinien dobrać produkt czy program partnerski adekwatnie do publikowanych treści i  wypracować najlepszy sposób dotarcia do użytkowników. Dobrze, by sieć afiliacyjna wspierała go w tych działaniach, zarówno od strony technicznej, jak i merytorycznej.

Komunikacja ponad wszystko

Kontakt z wydawcą ze strony sieci afiliacyjnej nie może ograniczać się do wysyłanych raz na kilka tygodni wiadomości o nowych produktach. Wydawca powinien być o wszystkim informowany na bieżąco i na każdym etapie swoich działań otrzymać potrzebne wsparcie. Sieć afiliacyjna to nieodzowny łącznik pomiędzy klientem, a wydawcą i to od niej głównie zależy to czy współpraca okaże się owocna. Jej zadaniem jest wysłuchanie wydawcy, zrozumienie i zidentyfikowanie jego potrzeb i zaproponowanie mu optymalnych rozwiązań w sferze reklamowej. Aby pozostać na rynku należy nieustannie dbać o wydawcę i służyć mu wsparciem w osiąganiu dobrego ruchu. Istotne są także innowacyjne narzędzia i zróżnicowanie działań.

Jest o co walczyć

Chociaż w porównaniu z rynkami zagranicznymi w Polsce marketing afiliacyjny jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju, to jego popularność rośnie. Potwierdza to pojawienie się wielu nowych sieci afiliacyjnych. W najbliższych latach będzie on nadal przyciągał zarówno wydawców, jak i reklamodawców. Możemy spodziewać się tego, że coraz więcej podmiotów będzie ostrzyć sobie zęby na kawałek afiliacyjnego tortu. Zdecydowanie jest o co walczyć, bo najlepsze dopiero przed nami, a sama afiliacja ma przed sobą bardzo dobre perspektywy:„Sukces w afiliacji to wynik przejrzystych zasad współpracy, odpowiedniego dopasowania produktu danego reklamodawcy do wydawcy i odwrotnie, kreatywności, zaangażowania, zaufania i wiedzy – podsumowuje Ewelina Sobień.

źródło: Affiliate Partners

materiał partnera

Podobne wpisy

Zamieść komentarz