Polacy wykluczeni cyfrowo – problem, z którym walczy Aasa Polska

dodał Tomasz Rafalski
0 komentarze

Z raportu Aasa Polska wynika, że ponad połowa obywateli Polski w wieku od 15 do 35 lat sądzi, że ich starsi krewni są wykluczeni cyfrowo. Problem dotyczy przede wszystkim bliskiej rodziny – rodziców, dziadków, a także teściów. W ramach walki z tym zjawiskiem, Aasa Polska po raz kolejny uruchamia ogólnopolską akcję edukacyjną Aasy Netu.

Wykluczeni cyfrowo mogą zostać Aasami Netu

W dzisiejszych czasach dostęp do internetu jest warunkiem pełnego uczestnictwa w życiu społecznym, kulturalnym oraz zawodowym. To właśnie z tego powodu powstała internetowa kampania edukacyjna Aasy Netu, która chce przeciwdziałać wykluczeniu cyfrowemu osób dojrzałych. Poznawanie tajników internetu przy wsparciu młodszych pokoleń ma znacznie pomóc osobom w wieku 45+ w codziennym życiu.

Akcja została zainicjowana w 2017 r. przez Aasa Polska. To właśnie za tę kampanię firma została uhonorowana statuetką Społecznie Odpowiedzialni 2017 podczas trzeciej edycji gali Loan Magazine Awards. Partnerami tegorocznej kampanii Aasy Netu są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Fundacja e-Bezpieczni, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce oraz Stowarzyszenie Manko.

Pomóż bliskim w aktywizacji

W swojej akcji marka po raz kolejny namawia młodszych krewnych do wspierania swoich bliskich w codziennym korzystaniu z internetu. Z raportu „Aktywność starszych pokoleń w internecie oczami młodych 2018” wynika wyraźnie, że większość z nich bardzo chce, aby ich rodzice i dziadkowie opanowali podstawy obsługi komputera i korzystania z sieci. Chęć pomocy i wsparcia w aktywizacji cyfrowej zadeklarowało aż 95 proc. ankietowanych.

Nowa edycja kampanii po raz kolejny stawia duży nacisk na aktywizację cyfrową osób dojrzałych przy wsparciu ich młodszych krewnych. Druga edycja kampanii Aasy Netu przedstawia problem wykluczenia cyfrowego właśnie oczami dzieci i wnuków osób wykluczonych.

Jestem przekonany, że w ramach współpracy pokoleń, odpowiedniej motywacji oraz przy szerokim dostępie do bezpłatnych materiałów edukacyjnych, które udostępniamy na stronie internetowej aasynetu.pl, znaczna część osób dojrzałych może stać się Aasami Netu. Pomóżmy im wspólnie w rozwijaniu kompetencji cyfrowych, aby mogły łatwiej kontaktować się z bliskimi i poprawiać jakość swojego życia – podsumowuje Ovais Siddiqui, Prezes Zarządu Aasa Polska.

Marka Aasa Polska po raz kolejny udostępniła bezpłatne materiały edukacyjne w formie filmów i informacji gotowych do wydrukowania. W poprzedniej edycji akcji edukacyjnej zostały przygotowane poradniki objaśniające pisanie maili, korzystanie z Facebooka, wyszukiwanie informacji w internecie oraz prowadzenia rozmów online. Materiały udostępnione w ramach tej kampanii pokazują krok po kroku, jak używać bankowości internetowej, robić zakupy w sieci oraz zachowywać bezpieczeństwo w internecie. Aasa stawia na wspólną naukę, dlatego wiele z tych materiałów umożliwia zgłębianie wiedzy pod kierunkiem dzieci i wnuków.

 

Podobne wpisy

Zamieść komentarz