Mikropożyczki w sieci: Vivus, Ferratum Bank i Wonga

dodał Sylwia Stwora
1 komentarzy

Media społecznościowe oraz mikroblogi to najpopularniejsze formy komunikowania o produkcie wykorzystywane przez firmy z sektora pozabankowego. Najbardziej widocznymi w sieci markami w pierwszym kwartale 2015 roku były Vivus, Wonga, Kredito24, Ekspres Kasa (produkt Ferratum Bank) i Lendon. Na Facebooku oraz w internetowych newsach temat mikropożyczek zdominowały trzy marki: Vivus, Ekspres Kasa i Wonga.

 

Loan Magazine, wykorzystując narzędzie do monitoringu internetowego Brand24, przeanalizował jak w I kwartale 2015 roku wyglądała aktywność czołowych firm pożyczkowych na polskim rynku i zestawił rezultaty z wynikami za IV kwartał roku poprzedniego. Celem badania było sprawdzenie, jakich narzędzi do promowania mikropożyczek online oraz do komunikacji z klientami najchętniej używa 13 wiodących marek oferujących pożyczki online. Przeanalizowano wątki, które ukazały się w sieci między 1 stycznia a 31 marca. Obserwowano informacje dotyczące takich pożyczkodawców, jak Vivus, Wonga, ViaSMS, SohoCredit, SMS365, Pozyczkaplus.pl, MiniCredit, Lendon, Kredito24, Kasomat, Ekspres Kasa (Ferratum Bank), SMS Kredyt oraz Ofin.pl. Pod uwagę brano materiały, które ukazały się na trzech najważniejszych kanałach mediów społecznościowych: Facebooku, mikroblogach i blogach, a także newsy i fora internetowe.

 

Vivus, Ekspres Kasa i Wonga rządzą na Facebooku

 

mikropozyczki_w_sieci_aktywnosc_na_facebooku

 

Na Facebooku najwięcej wpisów – 548 – dotyczyło Vivusa. Ekspres Kasa (Ferratum Bank) doczekała się 246 wpisów na swój temat. Trzecie miejsce z 206 wpisami w okresie między styczniem a marcem zajęła Wonga. W czołowej piątce znalazły się jeszcze Kredito24 (137) i Lendon (126). Pozostałe marki odnotowały grubo poniżej 100 wpisów.

 

lukasz_kuletaAktualnie media społecznościowe i obecność marki na blogach bądź forach to niezbędne elementy układanki, którą nazywamy kompleksową komunikacją marketingową z klientami. Zauważyliśmy trend, że nasi potencjalni i stali klienci komunikują się z nami właśnie za pomocą social mediów. Obecność marki w sieci, zwłaszcza w e-biznesie, to rzecz niezbędna i inwestujemy w to coraz więcej środków oraz zasobów. Branża pozabankowa jest bardzo aktywna i to nas z pewnością wyróżnia na tle całego sektora finansowego w Polsce – mówi Łukasz Kuleta, Country Marketing Coordinator Ferratum Bank Ltd.

 

Na mikroblogach najczęściej wspominano mikropożyczki Vivusa (182 razy) , Wongi (105 razy) i Kredito24 (75 razy). Czwarte miejsce przypadło Lendonowi (75), a piąte ex aequo Ekspres Kasie i Ofin.pl (po 14).

 

Najwięcej wzmianek o blogu Ofin.pl

 

mikropożyczki_w_sieci_aktywnosc_w_sieci

 

Liderem wzmianek na blogach okazał się w pierwszym kwartale Ofin.pl z 64 wątkami, w których wystąpiła jego nazwa. Sporą aktywność odnotowały także Vivus (63), Wonga (34), Kredito24 (19) i Lendon (5).

Mikropożyczki w newsach i na forach internetowych

 

mikropozyczki_w_sieci_najwieksza_aktywnosc

 

W kategorii internetowych newsów miejsca na podium ponownie podzieliły między siebie Vivus (99), Ekspres Kasa (Ferratum Bank) (89) i Wonga (89), dwukrotnie wyprzedzając Kredito24 (42 newsy). Na dalszych pozycjach uplasowały się Via Sms i Sms Kredyt (po 22) oraz Lendon (14).

 

Na forach internetowych najwięcej komentarzy poświęconych zostało w pierwszym kwartale Wonga (790). Dobre wyniki ponownie odnotowały Vivus (527), Ekspres Kasa (102), Lendon (96) i Kredito24 (88).

 

Spośród badanej „13”, trzech pożyczkodawców zanotowało spadek w porównaniu z I kwartałem 2014 roku. Są to ViaSMS, SohoCredit i SMS Kredyt.

 

rafal_tomkowiczJak sam obszar działalności mikropożyczek online wskazuje, marka musi być obecna w sieci nie tylko w postaci strony internetowej. W dobie rosnącej popularności pożyczek pozabankowych i nasycenia rynku pożyczkami pozabankowymi, spójna i wielokanałowa komunikacja z klientem jest niezbędna, aby budować rozpoznawalność marki oraz zaufanie klientów. Obecność na portalach społecznościowych to dziś „must have” działań marketingowych i PR, dlatego że to jeden z tych kanałów komunikacji, gdzie firma pożyczkowa może nawiązać bliższą relację z klientem, kontaktować się z nim bezpośrednio, szybko reagować na jego potrzeby, a przez to zwiększać wartość brandu i utrzymywać pożyczkobiorców – podsumowuje Rafał Tomkowicz, redaktor prowadzący Loan Magazine.

 

Raport Mikropożyczki w sieci – pdf

Podobne wpisy

Zamieść komentarz