System płatniczy Autopay obsługuje już do 300 tysięcy transakcji na godzinę

dodał Rafał Tomkowicz

Autopay zapewnia skalowalność swojej platformy płatniczej już na poziomie 300 tysięcy transakcji na godzinę. Spółka dostarcza rozwiązanie typu High Availability Payment System (HAPS) i jest najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem dostępnym na polskim rynku. Firma już teraz obsługuje niemal 150 mln transakcji rocznie.

Wydajność bramki płatniczej Autopay została wielokrotnie zwiększona w związku z szeroko zakrojonymi planami rozwoju spółki. Firma postawiła także na rozszerzenie funkcjonalności swojego systemu płatniczego. 

– Wprowadziliśmy nowe metody płatności, takie jak Visa Mobile, giropay, pakiet produktów „Kup teraz, zapłać później” oraz produkty ratalne. Dodatkowo, zainwestowaliśmy w usprawnienia dla klientów biznesowych poprzez wprowadzenie nowego Panelu Merchanta oraz ulepszenie procesu onboardowania, zwłaszcza dla integratorów rozwiązań eCommerce. Nasze inwestycje obejmują także podniesienie poziomu bezpieczeństwa i szybkości przetwarzania transakcji, w tym wdrożenie tokenizacji Visa i Mastercard. Dążymy do tego, by nasze procesy obsługowe stawały się niewidoczne i maksymalnie dostosowane do potrzeb klienta – mówi Katarzyna Dmitrus, product leaderka w Autopay.

Autopay uruchomił również ostatni element łańcucha wartości w płatnościach kartowych, czyli processing.

– Nasza platforma przetwarzania płatności kartowych oparta jest na chmurze i obejmuje funkcję 3D-Secure. Zapewniamy bezpośrednie, wysoce skalowalne połączenie z sieciami kartowymi Visa i Mastercard oraz natychmiastowy dostęp do aktualnych danych, dzięki łatwym w obsłudze interfejsom API. Dzięki platformie obsługujemy własną licencję agenta rozliczeniowego, ale jesteśmy też gotowi wspierać inne podmioty, które poszukują partnera do przetwarzania płatności kartowych – dodaje Katarzyna Dmitrus z Autopay.

Większe możliwości dla ecommerce

Platforma płatnicza Autopay na bieżąco dostosowuje swoje rozwiązania do oczekiwań partnerów biznesowych i może zostać łatwo zintegrowana z innymi systemami, z których już oni korzystają. W tym roku do oferty Autopay wszedł duży wybór modułów umożliwiających szybki onboarding klientów partnera oraz analizę prowadzonej sprzedaży w różnych segmentach rynkowych. Pojawiły się też nowe rozwiązania z zakresu hiperpersonalizacji oferty reklamowej.

Rocznie z systemu płatniczego Autopay zaczyna korzystać nawet 25 tysięcy nowych merchantów (sprzedawców online). Dlatego też firma w ostatnich latach zainwestowała w znaczne usprawnienie procesowanie transakcji oraz procesów rozliczeniowych z merchantem. Co ważne, firma udostępnia swoim partnerom biznesowych nawet kilkadziesiąt form płatności, z których mogą skorzystać jego klienci. Autopay “zbierając” środki, wykonuje jeden przelew rozliczeniowy, zamiast wielu dla każdej z form płatności.

– To ułatwia cały proces i sprawia, że nie ma konieczności parametryzacji rozliczeń. Niezależnie od liczby form płatności. Wystarczy, że otrzymamy rachunek, na który mamy wykonywać przelewy – mówi Katarzyna Dmitrus z Autopay.

Autopay oferuje rozliczenia już od kolejnego dnia roboczego po otrzymaniu płatności, a w części przypadków nawet tego samego dnia. W przypadku innych bramek płatności na rynku czas może wynieść nawet 7 lub 30 dni.

o Autopay

Autopay (wcześniej Blue Media) to polska spółka technologiczno-finansowa założona w 1999 roku w Sopocie. Powstała jako wspólne przedsięwzięcie dwóch studentów zafascynowanych nowymi technologiami, którzy do dzisiaj zasiadają we władzach spółki (Andrzej Antoń i Konrad Kucharski). Z usług Autopay korzysta ponad 10 mln osób miesięcznie – płacąc za zakupy przez internet, regulując online swoje rachunki, doładowując telefon online, autoryzując płatność SMSem, płacąc automatycznie za autostrady w Polsce czy kupując elektroniczne winiety do krajów ościennych. Z produktów Autopay korzysta też ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online.

Podobne wpisy

Zamieść komentarz