Trzy filary biznesu i zmiany personalne w Grupie Comperia

dodał Tomek
0 komentarze

To wyjątkowy rok w działalności notowanej na GPW spółki Comperia (CPL). W styczniu wydzieliła i sprzedała medialną odnogę działalności za blisko 10 mln zł, co pozwoliło na inwestycje w kluczowe obszary fintech i e-commerce, przede wszystkim w projekt Comfino. 

Teraz spółka ogłasza wewnętrzne awanse i zmiany w zarządzie. Cezary Tokarski – dotychczasowy prokurent, od blisko 10 lat związany z Grupą Comperia – zostaje członkiem zarządu. Ze stanowiskiem, po zakończeniu 3-letniej misji, żegna się Paweł Szukalski.

• Do zarządu Comperia Ubezpieczenia dołącza Rafał Bojarczuk, od początku związany z ubezpieczeniową działalnością firmy.

• O rozwój Comfino, oferującego różnorodne metody płatności polskim sprzedawcom, zadba nowy dyrektor sprzedaży i rozwoju biznesu, Miłosz Mickiewicz.

– Wszystkie ogłoszone przez Grupę awanse mają charakter wewnętrzny. Wszyscy objęci nimi spędzili dłuższy czas w firmie i byli zaangażowani w kluczowe obszary naszego biznesu, wkładając mnóstwo serca w ich rozwój. Mowa o niebywałych talentach, którym rok po roku, miesiąc po miesiącu, dawaliśmy coraz więcej samodzielności. Osoby, które awansowaliśmy, są otwarte na nowe inicjatywy i pozwolą nam jeszcze dynamiczniej się rozwijać – mówi Szymon Fiecek, prezes zarządu Comperia.pl SA.

Szymon Fiecek.jpg

Comperia.pl powstała w 2007 roku jako jedna z pierwszych polskich porównywarek finansowych, ale już dawno nie jest to jej główny profil działalności. Obecnie grupa skupia się na  trzech filarach biznesowych:

  • ubezpieczenia (pośrednictwo w ich sprzedaży poprzez multiagencję),
  • e-commerce (bramka płatności ratalnych i odroczonych Comfino w sklepach internetowych i stacjonarnych POS),
  • reklama i pośrednictwo w sprzedaży usług finansowych (poprzez fintech ComperiaRaty i największą sieć afiliacyjną ComperiaLead).
Realnie mowa więc o trzech różnorodnych biznesach, które wzajemnie się przenikają i pozwalają na ciekawe synergie. Ma to swoje odzwierciedlenie w wynikach notowanej na GPW spółki – dla której kamieniem milowym była styczniowa sprzedaż portalu Telepolis za blisko 10 mln zł – i jej konkretnych segmentów (dane za 1 półrocze 2024):
  • Przychody Comperia Ubezpieczenia wzrosły do ponad 8,3 mln zł (132 proc. r/r). Sprzedaż mierzona w inkaso wyniosła ponad 43 mln zł
  • Poziom udzielonego finansowania bramki Comfino wzrósł o 293 proc., a liczba oferujacych je miejsc (sklepów, gabinetów medycznych itd.) wzrosła o 238 proc.
  • Zanotowano wzrost średniej wartości pożyczki z 32 tys. zł do 39 tys. zł (121 proc.). Wzrosła też liczba współpracujących z grupą instytucji finansowych (112 proc.). Wzrost liczby partnerów ComperiaLead wyniósł 125 proc.

Rozwój AI i… nanoinfluencerzy. Tak działa ComperiaLead

Postawienie na Cezarego Tokarskiego jako członka zarządu ma przyspieszyć cyfrową transformację spółki. Menedżer z blisko 20-letnim doświadczeniem w branży i 10-letnim w grupie od kilkunastu miesięcy postawił na mocniejszą digitalizacje i szersze wsparcie AI zarówno w procesach pozyskiwania leadów, jak również pracy operacyjnej. Nadal będzie on też odpowiedzialny za rozwój ComperiaRaty – fintechu dopasowującego formę kredytu bądź pożyczki do konkretnej osoby – oraz sieci afiliacyjnej ComperiaLead, wykorzystującej polecenia mikro- i nano-influencerów. Jak ComperiaLead działa w praktyce? W wielkim skrócie: oferuje gratyfikacje dla ludzi polecających swoim znajomym usługi banków, np. otwarcie konta czy wykupienie ubezpieczenia za pomocą specjalnie wygenerowanego linku czy kodu. Za każdą udaną rejestrację czy transakcję jeden z kilkudziesięciu partnerów płaci Grupie Comperia prowizję.

– Znajomy nie sprzeda przecież czegoś niesprawdzonego czy wadliwego, bo to by mogło zaważyć na relacjach. Myślę, że w odpowiednim czasie rozpoznaliśmy trend, którym jest rosnące zaufanie do poleceń od znajomych i w efekcie, pośrednio, kupowanie pod ich wpływem. W naszym modelu stali się oni nanoinfluencerami.. Nanoinfluencerami, ponieważ dotyczącego kilku-kilkunastu najbliższych osób, ale mającymi ogromy wpływ, jeśli odpowiednio zarządzimy skalą. W ten sposób dywersyfikujemy rosnące nakłady reklamowe, kierując naszą strategię na wykorzystanie najważniejszej waluty tej dekady: zaufania – twierdzi Tokarski.
Potwierdzają to i światowe, i polskie dane. Według Statisty, każdego roku w internecie wyświetla się 5,3 biliona reklam, a w 2027 roku wydatki na reklamę internetową mają wynieść blisko 900 mld dolarów. W Polsce rynek reklamy cyfrowej osiągnął w zeszłym roku wartość blisko 7,8 mld zł – czytamy w „Raporcie Strategicznym Internet 2023/2024” IAB Polska.

– Efektywniej w dłuższym okresie czasu jest zdobyć 1 tys. nanoinfluencerów docierających do 5 osób – i właśnie to jest naszą strategią – niż jednego influencera docierającego do 5 tys. osób. To u tych nano, bazujących na zaufaniu, jest wyższa konwersja – precyzuje Tokarski.

W ubezpieczeniach postawią na agentów i technologie

– Zamierzamy kontynuować dotychczasową strategię rozwoju ubezpieczeń, jednocześnie kładąc większy nacisk na rozwój sieci agentów i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych – deklaruje Rafał Bojarczuk odpowiedzialny za ten segment.

Mowa o ulepszeniu systemu dla agentów w ramach dedykowanej im marki Comperia Agent, wprowadzenie nowych produktów ubezpieczeniowych oraz rozwój systemu CRM z narzędziami wspierającymi sprzedaż. Zostanie też wykorzystana synergia całej grupy, dzięki czemu pośrednicy ubezpieczeniowo współpracujący z Comperia Ubzezpieczenia uzyskają dodatkowe możliwości zarobkowe.

Już teraz Comperia Ubezpieczenia wyróżnia się na polskim rynku otwartością na technologię. W tym roku uruchomiła m.in. możliwość dodawanie polis ubezpieczeniowych do portfeli mobilnych. Klienci, zamiast drukowania ubezpieczenia na auto czy wycieczkę, mają ją w swoim wirtualnym porfelu Google czy Apple Wallet.

Zapłać jak lubisz z Comfino

– Znaczną część przychodów, czy to z ComperiaLead czy sprzedaży portalu Telepolis, inwestujemy w rozwój bramki płatniczej Comfino – mówi Szymon Fiecek.

Comfino to marketplace płatności, który dopasowuje do potrzeb zakupowych użytkownika najlepsze opcje zapłaty za produkt lub usługę w sklepach internetowych i stacjonarnych: płatność odroczoną, raty czy kredyt. Ponad tysiąc polskich sklepów korzysta z tego rozwiązania, które zwiększa ich przychody nawet o 30 proc. W przypadku braku możliwości zfinansowania zakupów np. za pomocą pożyczki, Comfino zaproponuję alternatywną metodę, co doprowadzi do zrealizowania transakcji. Polacy są otwarci na tego typu rozwiązania. Według raportu Comfino „Płatności ratalne i odroczone w Polsce 2023/24” na podstawie badania 1067 respondentów oraz danych własnych, już 9 na 10 Polaków słyszało o płatnościach odroczonych. Najczęściej korzystają z nich kobiety (84 proc. vs. 16 proc.). Na płatność ratalną również cześciej decydują się kobiety (61 proc.), osoby w wieku 25-34 lat oraz mieszkańcy miast.

Kim jest kim w Grupie Comperia?

Prezesem zarządu Comperia.pl SA pozostaje Szymon Fiecek, pełniący tę funkcję od kwietnia 2022 roku. To ekspert w branży IT, fintech, e-commerce i BNPL, ze spółką związany od 2008 roku, przechodząc w niej ścieżkę od  dyrektora ds. IT, prokurenta oraz członka zarządu. Wcześniej pracował w spółkach technologicznych, co pozwala mu efektywnie realizować strategię fintechu i kierować ok. 100-osobowym zespołem.

Członkiem zarządu Comperia.pl SA zostaje Cezary Tokarski. Od 2005 roku w branży reklamy internetowej, a od 2015 roku w Grupie Comperia. Absolwent ekonomii na SGGW oraz studiów menedżerskich związanych z fintechem i marketingiem internetowym na UW i SGH. W 2020 roku otrzymał certyfikat Dimaq Professional – Digital Marketing wydany przez IAB Polska.
Członkiem zarządu jednostki zależnej Comperia Ubezpieczenia Sp. z o.o. zostaje Rafał Bojarczuk, związany z nią niemalże od początku działalności w 2014 roku. Absolwent Wyższej Szkoły Zarządzania w Warszawie, posiadający również dyplom MBA.

Dyrektorem sprzedaży i rozwoju biznesu Comfino zostaje mianowany Miłosz Mickiewicz, wcześniej związany m.in. z Allegro.pl i Onetem. Współtwórca sukcesu Comfino – czyli bramki płatności, która swoją unikalnością i skutecznością podbija rynek płatności odroczonych – w który był zaangażowany i rozwijał od początku projektu. Posiada blisko 20-letnie doświadczenie w sprzedaży, w tym 10 lat na stanowiskach kierowniczych.

Podobne wpisy

Zamieść komentarz