Jak zaznacza marka, wszyscy klienci Wonga.com mają dostęp do internetu, telefonu komórkowego i rachunku w banku. Z usług firmy korzystają przeważnie osoby młode, aktywne zawodowo, częściej single (53%) niż osoby mające rodziny (31%).
Oferta Wonga
Wonga.com jest jedną z bardziej znanych firm na rynku szybkich pożyczek, pochodzącą z Wielkiej Brytanii. Z biegiem lat marka poszerzyła swój zasięg, dzięki czemu działa w kilku krajach na trzech kontynentach.
Wonga specjalizuje się w udzielaniu pożyczek krótkoterminowych od 50 do 1500 zł i ratalnych do 5000 zł. Okres spłaty dla pożyczek krótkoterminowych wynosi od 1 do 60 dni, a dla ratalnych do 18 miesięcy. Dodatkowo, koszt pierwszej pożyczki krótkoterminowej jest stały, zaś koszt kolejnej zależy od segmentu klienta w Programie Korzyści. Finansowanie można uzyskać online oraz podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem.
Profil klienta
Portret klienta Wonga.com w I kwartale 2017 roku to młody singiel, mający dobrą historię kredytową, który jest świadomy swoich decyzji finansowych. Z reguły nie posiada on nikogo na utrzymaniu, a pożycza średnio 1 241 złotych na 121 dni.
Jak pokazują badania firmy za pierwsze 3 m-ce br., przeważająca ilość wszystkich klientów Wonga (85%) preferowała pożyczki na raty, których średnia wartość stanowiła 1 943 zł na okres ok. 7 miesięcy. W przypadku zobowiązań krótkoterminowych, obejmujących zaledwie 15% portfela, średnia kwota wyniosła 654 zł przy 38-dniowym okresie spłaty.
Mimo wszystko, nie każdy może dostać pożyczkę w Wonga. W I kwartale 2017 roku z pośród wszystkich złożonych przez nowych klientów wniosków, aż 83% zostało odrzuconych. Jak zaznacza Marcin Borowiecki, tak wysoki odsetek wynika z polityki firmy, która stawia na odpowiedzialne pożyczanie.
– Cały czas ulepszamy nasz system oceny wiarygodności kredytowej klientów. Korzystamy już z ośmiu zewnętrznych baz danych, w tym BIK oraz biur informacji gospodarczej. Z największą starannością oceniamy czy klient będzie w stanie spłacić swoje zadłużenie. Nasze straty na udzielanych pożyczkach wynoszą ok. 3 procent. Jak można ocenić na podstawie danych z BIK, w bankach straty na porównywalnych produktach są na identycznym poziomie – mówi Marcin Borowiecki, prezes Wonga w Polsce. – Klientom, którzy chcą korzystać z naszego finansowania na bardziej atrakcyjnych warunkach oferujemy program korzyści. Tym, którzy terminowo płacą swoje zobowiązania finansowe, a także pogłębiają wiedzę o finansach realizując kursy na platformie Kapitalni.org oferujemy niższe koszty finansowania, nawet do 45 procent – wyjaśnia.
Na co pożyczamy pieniądze?
Na pierwszym miejscu pożyczamy środki przede wszystkim na remont lub odświeżenie mieszkania. Jak wynika z przeprowadzony dla Wonga badań, przez ostatnie dwa lata pożyczkę na ten cel zadeklarowało 37% respondentów. Na drugim miejscu znajduje się zakup auta lub roweru – tak odpowiedziało 27% ankietowanych, a 23% badanych pożyczyło na niespodziewane naprawy lub wymianę niezbędnego sprzętu domowego. Nieco niżej w zestawieniu plasują się gadżety elektroniczne, takie jak tablety, laptopy oraz telefony komórkowe – zainteresowanie wykazało 21% pożyczkobiorców. Wydatki sezonowe (zakup wyprawki do szkoły) zadeklarowało 12% badanych, a zdrowotne (pokrycie kosztów leczenia nagłej choroby) – 11%.