Płać w ratach to nowe rozwiązanie finansowe w ofercie Mastercard. Dzięki niemu konsumenci będą mogli rozłożyć koszt zakupów na raty bezpośrednio z poziomu terminalu płatniczego.

Osoby używające kart płatniczych Mastercard otrzymają do dyspozycji nowe rozwiązanie finansowe. Marka wprowadza możliwość rozłożenia zakupów na raty. Będzie można tego dokonać bezpośrednio przy sklepowej kasie lub w trakcie uiszczania zapłaty w sklepie internetowym.

Mastercard uruchomi nową usługę Płać w ratach jeszcze do końca tego roku. Na początku rozwiązanie zostanie wdrożone we wszystkich terminalach firmy Polskie ePłatności. Pierwszym bankiem, który zaoferuje płatność w ratach, będzie natomiast Bank BNP Paribas. Oznacza to, że z usługi będą mogli skorzystać właściciele kart Mastercard wydanych właśnie przez ten bank. Klienci będą mogli rozłożyć na raty zakupy o wartości powyżej 400 zł bezpośrednio przy sklepowej kasie lub w e-sklepie za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

Karta płatnicza staje się coraz bardziej uniwersalnym narzędziem: może pełnić rolę biletu komunikacji miejskiej oraz karty lojalnościowej, może też zostać zapisana w urządzeniu mobilnym, które w ten sposób zyskuje funkcję płatniczą. Teraz karty Mastercard mogą oferować też opcję rozłożenia płatności na raty, z zachowaniem szybkości, wygody i bezpieczeństwa płatności, do których ich użytkownicy zdążyli się już przyzwyczaić

– komentuje Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju biznesu w polskim oddziale Mastercard Europe.

Płać w ratach – jak skorzystać z usługi

Za każdym razem, gdy kwota zakupu przekroczy 400 zł, terminal sam zapyta konsumenta o chęć skorzystania z rat. Następnie wystarczy już tylko podążać za komunikatami pojawiającymi się na terminalu. Klient ma możliwość rozłożenia kosztu swoich zakupów na 3, 6 lub 12 miesięcznych rat.

Gdy klient zdecyduje się na którąś z opcji, terminal wskaże mu kwotę zakupu, wysokość pierwszej raty, a także łączną kwotę do spłaty. W ten sposób konsument może świadomie podjąć decyzję o tym, czy chce skorzystać z usługi Płać w ratach. Jeśli odpowiadają mu zaproponowane warunki, musi jedynie kliknąć zielony przycisk na terminalu.

Dlaczego warto

Nowa usługa Mastercard łączy w sobie zalety karty kredytowej i zobowiązania ratalnego. Dzięki niej można w kilka chwil podjąć kredyt u wydawcy karty płatniczej. Rozwiązanie zapewnia dostęp do dodatkowej gotówki już w momencie płatności. W ten sposób konsumenci nie muszą tracić czasu na zbędne formalności czy oczekiwanie na decyzję kredytową.

Z drugiej strony Płać w ratach zapewni wydawcom kart płatniczych możliwość szybkiego udostępnienia nowej usługi w tysiącach punktów sprzedaży. Dla detalistów wdrożenie nowej usługi to z kolei nowy sposób na przyciągnięcie klientów i zwiększenie średniej wartości koszyka zakupowego.

Mastercard podkreśla, że usługa będzie niezwykle prosta w uruchomieniu. Stanie się tak za sprawą współpracy Mastercard i Polskich ePłatności oraz częściowo samoobsługowego modelu sprzedaży.

Terminal zainstalowany u naszego klienta musi zapewniać szereg komplementarnych usług ponad podstawową możliwością obsługi kart płatniczych. Dzisiaj to już nie jest tylko urządzenie umożliwiające płatność bezgotówkową, ale także inteligentny nośnik, interfejs oferujący liczne udogodnienia zarówno klientom, jak i sprzedawcom. Rozłożenie płatności na raty to nowa usługa, która będzie dostępna na terminalach PeP. Funkcja ta została zaprojektowana w taki sposób, aby klient mógł wygodnie i bezpiecznie przejść przez ścieżkę akceptacji, wybierając metodę płatności i liczbę rat dopasowaną do swojego budżetu

– wyjaśnia Grzegorz Łapiński, Wiceprezes Zarządu Polskie ePłatności.
0
Udostępnień
Google+

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *