Pokolenie Z żyje głównie w wirtualnym świecie, a podstawowym źródłem informacji dla jej przedstawicieli są media społecznościowe

Joanna Małecka, Country Manager Poland financeAds International podczas swojej prelekcji na konferencji „Finanse w internecie” skupiła się na generacji Z, czyli osobach w wieku 15-24 lata, które po Millenialsach (25-34 lata) są zdecydowanie trudniejszym konsumentem. To pokolenie żyje głównie w wirtualnym świecie, a podstawowym źródłem informacji dla jej przedstawicieli są media społecznościowe (czerpią z nich 50 proc. wiadomości). Generacja Z nie rozstaje się ze smartfonami, praktycznie nie zna życia offline. Ponadto tę grupę definiują dwa pojęcia – multitasking (wielozadaniowość) oraz fame (zamiennie fejm to tzw. sława w internecie objawiająca się m.in. dużą liczbą like’ów, udostępnień).

Spersonalizowane podejście do użytkownika

Podejście pokolenia Z do produktów finansowych, czyli ich potrzeby i oczekiwania wiążą się głównie z wysokiej jakości produktami, które są „cool”, czyli dopasowane do osobowości konsumenta. Ale to nie wystarczy, aby zyskać sobie lojalność „Zetek”. Ci młodzi ludzie poświęcają czas na research dotyczący danego produktu lub usługi – nie ma rzeczy, której nie wyszukaliby online. Świetnie wiedzą, gdzie szukać lub do kogo się zwrócić o pomoc. Firma zyska w ich oczach, jeśli ma podobny świat wartości i prowadzi odpowiedzialna społecznie politykę. W procesie sprzedażowym liczy się dla nich szybkość i prostota. Niechęcią darzą call backi z ofertą produktową, papierkowe formalności. Koniecznie marka musi zadbać o spersonalizowane podejście, umiarkowaną ilość informacji produktowej (nadmiar powoduje dezorientację), odpowiedni kanał dotarcia ze szczególnym naciskiem na kanały mobilne.

Przykład Number26 i FinReach

Zdaniem Joanny Małeckiej, firmy będą zyskiwać najmłodszych klientów, jeśli zastosują influence marketing. To wykorzystanie wpływowych, popularnych osób. Jednak tu problemem może być zły dobór influencera do promowanego produktu czy usługi. Jako przykład instytucji finansowej z branży fin-tech, która świetnie odpowiedziała na potrzeby i oczekiwania pokolenia Z, Country Manager Poland financeAds International wymienia Number26 (niemiecki start-up, który w jednej mobilnej aplikacji zamknął bankowość i social media) oraz FinReach (narzędzie maksymalnie upraszające przenoszenie kont miedzy bankami).

Aktualności z rynku fintech

Revolut uruchamia płatności odroczone na europejskim rynku. Dostęp do usługi ratalnej pod nazwą Pay Later otrzymali dziś pierwsi klienci w Irlandii. Pay Later pozwala klientom Revolut rozłożyć koszt zakupów do kwoty 499 EUR na trzy raty, dokonywać wcześniejszych spłat bez dodatkowych kosztów, działa zarówno w sklepach stacjonarnych jak i w …

ZEN.COM, innowacyjny europejski fintech, otrzymał certyfikat Digital First przyznawany przez Mastercard. Kluczową korzyścią, jaką ZEN.COM zapewni klientom indywidualnym dzięki uzyskanemu certyfikatowi, jest wyższy poziom bezpieczeństwa karty. To kolejny krok firmy w realizacji globalnej strategii dostarczania najbezpieczniejszych i w pełni mobilnych usług finansowych. Dzięki certyfikatowi Digital First, użytkownicy kart ZEN Mastercard …

Tu liczy się i pieniądz, i wygoda. Gdzie i jak wymieniać walutę, gdy wybieramy się lub już jesteśmy na wakacjach? Kiedyś do wyboru były tylko kantor stacjonarny lub bank, przy czym wiadomo było, że banki lepiej omijać szerokim łukiem. Teraz można też skorzystać z kantorów lub platform wymiany walut w …

Polacy są gotowi na wakacyjny wypoczynek – ponad 70% ma już pomysł na letni urlop. Niepokoją nas jednak szybko rosnące ceny, które wpływają na to, jak spędzimy lato – wynika z raportu „Lato 2022. Plany wakacyjne Polaków”. Koniec roku szkolnego to dla wielu osób symboliczny początek wakacji. Z tej okazji …

Od 28 czerwca br., Aion Bank podnosi promocyjne oprocentowanie kont oszczędnościowych w PLN. Korzystniejsze warunki będą dostępne dla obecnych i nowych klientów planów Light 4%, Smart 4,5% oraz All-Inclusive 5% w skali roku, bez limitów kwotowych oraz z dzienną kapitalizacją. Wyższe oprocentowanie kont oszczędnościowych Aion Bank, pierwszy w pełni cyfrowy …

Usługa ratalna zwiększyłaby sprzedaż B2B oraz pozwoliła firmom zyskać nowych klientów – w to najbardziej wierzą mali przewoźnicy, wynika z badania NFG „Finasowanie zakupów firmowych”. Co czwarta firma z sektora mikro i małych przedsiębiorstw jest zainteresowana oferowaniem swoich produktów i usług na raty innym firmom. W tym gronie najwięcej, bo …
0
Udostępnień
Google+

komentarze 2

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.