Pokolenie Z a produkty finansowe

dodał Sylwia Stwora
2 komentarze

Notice: Funkcja do_shortcode_tag została wywołana nieprawidłowo. Próbowano parsować shortcode bez poprawnego wywołania zwrotnego: posts Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 4.3.0.) in /wp-includes/functions.php on line 6078

Joanna Małecka, Country Manager Poland financeAds International podczas swojej prelekcji na konferencji “Finanse w internecie” skupiła się na generacji Z, czyli osobach w wieku 15-24 lata, które po Millenialsach (25-34 lata) są zdecydowanie trudniejszym konsumentem. To pokolenie żyje głównie w wirtualnym świecie, a podstawowym źródłem informacji dla jej przedstawicieli są media społecznościowe (czerpią z nich 50 proc. wiadomości). Generacja Z nie rozstaje się ze smartfonami, praktycznie nie zna życia offline. Ponadto tę grupę definiują dwa pojęcia – multitasking (wielozadaniowość) oraz fame (zamiennie fejm to tzw. sława w internecie objawiająca się m.in. dużą liczbą like’ów, udostępnień).

Spersonalizowane podejście do użytkownika

Podejście pokolenia Z do produktów finansowych, czyli ich potrzeby i oczekiwania wiążą się głównie z wysokiej jakości produktami, które są “cool”, czyli dopasowane do osobowości konsumenta. Ale to nie wystarczy, aby zyskać sobie lojalność “Zetek”. Ci młodzi ludzie poświęcają czas na research dotyczący danego produktu lub usługi – nie ma rzeczy, której nie wyszukaliby online. Świetnie wiedzą, gdzie szukać lub do kogo się zwrócić o pomoc. Firma zyska w ich oczach, jeśli ma podobny świat wartości i prowadzi odpowiedzialna społecznie politykę. W procesie sprzedażowym liczy się dla nich szybkość i prostota. Niechęcią darzą call backi z ofertą produktową, papierkowe formalności. Koniecznie marka musi zadbać o spersonalizowane podejście, umiarkowaną ilość informacji produktowej (nadmiar powoduje dezorientację), odpowiedni kanał dotarcia ze szczególnym naciskiem na kanały mobilne.

Przykład Number26 i FinReach

Zdaniem Joanny Małeckiej, firmy będą zyskiwać najmłodszych klientów, jeśli zastosują influence marketing. To wykorzystanie wpływowych, popularnych osób. Jednak tu problemem może być zły dobór influencera do promowanego produktu czy usługi. Jako przykład instytucji finansowej z branży fin-tech, która świetnie odpowiedziała na potrzeby i oczekiwania pokolenia Z, Country Manager Poland financeAds International wymienia Number26 (niemiecki start-up, który w jednej mobilnej aplikacji zamknął bankowość i social media) oraz FinReach (narzędzie maksymalnie upraszające przenoszenie kont miedzy bankami).

[posts title='Aktualności z rynku fintech' cat_name='aktualności'][/posts]

Podobne wpisy

Zamieść komentarz