„Ile ci brakuje do szczęścia?” pytał Vanquis Bank w ubiegłorocznej kampanii reklamowej z udziałem Agnieszki Radwańskiej. Okazuje się pożyczkodawca rodem z Wielkiej Brytanii sam nie zalicza ponad dwuletniej działalności nad Wisłą do udanych, bo postanowił zamknąć biznes w naszym kraju.
[button style='green' url='http://loanmagazine.pl/banknot-chwilowki' target='_blank' icon='iconic-ok']Odnawialna linia pożyczkowa Banknot.pl[/button]
Vanquis Bank, będący nomen omen częścią brytyjskiej Provident Financial Group, otworzył swój oddział w Polsce w 2012 roku. Firma specjalizuje się w pożyczkach odnawialnych rzędu od 1100 do 5500 zł z okresem spłaty od 1 roku do 4 lat oraz kartach kredytowych z opcją wypłaty gotówki i okresem bezodsetkowym wynoszącym 56 dni. Oferta dotyczy limitów w wysokości do nawet 5 500 zł. Początkowo marka stała w cieniu innych pożyczkodawców, którzy wejście na polski rynek akcentowali szeroką kampanią reklamową. Vanquis Bank obrał inny kierunek – swoje produkty oferował przez pośredników finansowych.
O Vanquis Bank
Sytuacja zmieniła się w czerwcu 2014 roku, kiedy to ambasadorką firmy została Agnieszka Radwańska. Związanie się z najlepszą polską tenisistką miało wzbudzić zainteresowanie pożyczką odnawialną i kartami kredytowymi brytyjskiego pożyczkodawcy. Ciekawym zabiegiem była spersonalizowana wersja reklamy – wybrano 100 najpopularniejszych imion w Polsce i z każdym z nich nagrano oddzielny spot, w którym Radwańska zaprasza widza do zagrania z nią w tenisa. Cała koncepcja była podporządkowana maksymie, którą kieruje się marka „Chcemy być blisko ludzi i ich potrzeb”.
Kluczowym momentem przekazu jest ten, w którym tenisistka nie odbija piłki. Wówczas słychać głos lektora „I odrobinę zabrakło. A tobie, ile brakuje do szczęścia? Z pożyczką Vanquis Bank wracasz do gry”. Ma to obrazować fakt, że każdemu w życiu może zdarzyć się chwilowy brak płynności finansowej, a wtedy dostęp do szybkiego finansowania może okazać się wyjściem z problemów.
Działalność Vanquis Bank
Od chwytliwej kampanii minęło prawie osiem miesięcy. Jak dowiedział się Loan Magazine, więcej spotów z udziałem Radwańskiej nie będzie. Co więcej, wkrótce o Vanquis Banku będzie pewnie głośniej, ale tylko dlatego, że pożyczkodawca postanowił zakończyć swoją działalność w naszym kraju. Czy może to dziwić? Raczej nie, biorąc pod uwagę to, że w Wielkiej Brytanii marka jest liderem w swoim sektorze – ma ponad 1 mln klientów. W Polsce, mimo rosnącej popularności pożyczek online (wartość rynku w ciągu roku wzrosła z 3 do ponad 4 mld zł), Vanquis Bank nie zdobył uznania w oczach polskich pożyczkobiorców.
Obecnie podobne produkty do Vanquis Bank oferują: Banknot.pl i Flexinero
Sylwia Stwora