Na temat rynku pożyczek online oraz samej działalności marki Kasomat zapytaliśmy dziś Panią Margitę Kaczmarek, Prezes Zarządu Spółki.
[LM] Jak marka Kasomat zamierza wyróżniać się na tle konkurencji?
[MK] Indywidualne traktowanie każdego Klienta, rzetelna ocena zdolności finansowej, pozytywna relacja na każdym etapie współpracy, najnowocześniejsze rozwiązania oraz innowacyjne produkty finansowe. Celem nadrzędnym jest dla nas podnoszenie jakości portfela finansowego naszych Klientów.
[LM] Jak ocenia Pani 2013 rok na rynku pożyczek online?
[MK] Rok 2013 przyniósł zmianę w zakresie podniesienia kwoty przeciętnej pożyczki. Niedawne zainteresowanie pożyczania niewielkiej kwoty na kilkanaście dni, zmieniło się na rzecz większych kwot. Pożyczkodawcy przekonali się, że pożyczanie na wydatki konieczne są nierentowne, zorientowali się na pożyczanie na zakupy, remonty, wyjazdy, a w celu realizacji tych potrzeb konieczne są wyższe kwoty.
[LM] Jak będzie wyglądał rok 2014 pod względem pożyczania online? Gdzie będzie miejsce marki Kasomat?
[MK] Kolejny rok przyniesie rozwój pożyczek na cele zakupowe, powstaną narzędzia ułatwiające realizację tego zapotrzebowania rynku. Kasomat będzie stanowił istotne miejsce w tym segmencie pożyczek.
W mojej ocenie następny rok będzie sprawdzianem dla Pożyczkodawców w zakresie zarządzania swoimi wierzytelnościami, relacji z Klientami na trudnym etapie zadłużenia, polepszanie świadomości odnośnie konieczności podejmowania działań, gdy pojawia się ryzyko popadnięcia w zadłużenie, w tym zakresie w Polsce jest wiele do zrobienia a Kasomat zamierza odegrać na tym polu istotną rolę.
[LM] W jaki sposób Kasomat podchodzi do kwestii odpowiedzialnego pożyczania?
[MK] Przejrzysta informacja o warunkach pożyczki, jej kosztach, jednoznaczność przekazu to naszym zdaniem oczywistość. Odpowiedzialne pożyczanie zaś, to rzetelna weryfikacja, indywidualna relacja z Klientem oraz stworzenie Klientom komfortu obsługi należności przeterminowanej.