Provident przystąpił do Rady Reklamy

dodał Sylwia Stwora
0 komentarzy

Jasny i przejrzysty, a przez to pozwalający klientowi dokonać świadomego wyboru – taki zdaniem Providenta powinien być przekaz reklamowy skupiający się na promocji produktów finansowych. Najstarsza firma pożyczkowa w Polsce postanowiła przetrzeć szlaki dla innych przedstawicieli rynku finansowego i przystąpił do Rady Reklamy. Efektem współpracy ma być kodeks etyki reklamowej dla całej branży.

 

Provident Polska to pierwszy sygnatariusz Kodeksu Etyki Reklamy reprezentujący sektor finansowy. Jak podkreśla, decyzja wiążąca się z poddaniem swoich reklam ocenie Rady Reklamy, ma służyć przede wszystkim zmianie postrzegania produktów finansowych jako skomplikowanych, a przez to często prowadzących do poważnych problemów i mających istotny wpływ na życie klientów. Tym samym firma chce poprawić świadomość finansową Polaków, a także wizerunek całego sektora, który mocno nadszarpnęły m.in. raporty UOKiK. Liczy na to, że pozycja lidera w pozabankowym sektorze finansowym, a także miejsce wśród czołowych reklamodawców spośród instytucji finansowych pomoże przekonać inne firmy do samoregulacji rynku produktów finansowych. Docelowo, przystąpienie do Rady Reklamy ma być punktem wyjścia do stworzenia Kodeksu Etyki Reklamy Branży Finansowej.

 

Jak podkreśla Katarzyna Szerling, dyrektor marketingu Provident Polska, pożyczkodawca chce tworzyć nowe standardy w przekazie marketingowym, aby klient otrzymywał rzetelną, przejrzystą informację, dzięki której będzie wiedział, czego może oczekiwać od instytucji finansowej i jaki produkt ostatecznie dostanie.

 

Z kolei Jacek Barankiewicz, prezes Rady Reklamy, twierdzi, że wypełnienie luki w obszarze reklamy szeroko pojętej branży finansowej jest bardzo ważne, gdyż inny wymiar ma etyka reklamy produktu za 5 zł, który łatwo można wymienić na kolejny, a inne jest etyczne podejście do produktu, z którym klient wiąże się na wiele lat.

 

Zgodnie z danymi Instytutu Monitorowania Mediów, wydatki reklamowe instytucji finansowych w IV kwartale 2014 roku wyniosły łącznie ok. 433 mln zł, co było wynikiem o 97 mln zł wyższym w porównaniu do III kwartału.

 

 

Sylwia Stwora

Podobne wpisy

Zamieść komentarz