Tempo Finanse – działalność i plany na przyszłość

dodał Tomasz Rafalski
1 komentarzy

1. Czym marka „Finan” wyróżnia się na tle innych marek działających na rynku pożyczek pozabankowych?

Tempo Finanse Sp. z o.o. jest obecne na rynku pożyczkowym od 2004 roku. Od początku naszej działalności Spółka położyła nacisk na wysoką jakość obsługi Klientów i ich zadowolenie. Z drugiej strony Tempo Finanse postawiło sobie za cel utrzymanie wysokiego poziomu spłacalności swoich pożyczek. Świadomie podjęliśmy decyzję, iż nawet kosztem mniejszego poziomu sprzedaży chcemy wyróżniać się wysoką spłacalnością naszych produktów. W tym celu w 2008 r. rozpoczęliśmy współpracę z Biurem Informacji Gospodarczej Krajowym Rejestrem Długów. Dbamy o to, żeby pożyczki trafiały do wiarygodnych kredytobiorców, którzy będą w stanie dokonać spłaty zaciągniętych zobowiązań bez popadania w kolejne zadłużenie.

Klient jest dla nas najcenniejszy. Współpraca przez długie lata daje nam możliwość dalszego rozwoju. Mamy dla naszych klientów specjalne promocje. Traktujemy stałych klientów z należytym szacunkiem, ale też tworzymy dla nich wyjątkowe oferty pożyczkowe.

Mamy doświadczoną kadrę menadżerów i Doradców pracujących niejednokrotnie ponad 10 lat w tym biznesie. Dokładnie wiedzą jak współpracować z Klientami.

Jesteśmy rzetelni i pomagamy naszym Klientom niejednokrotnie wyjść z zadłużenia i znaleźć inną formę pomocy. Często poprzez to że mamy kontakt z Klientem wiemy jak mu pomóc. Braliśmy udział w kilku akcjach gdzie pomagaliśmy Klientom przy różnych akcjach charytatywnych wpierając ich dzieci przy zakupie niezbędnych akcesoriów medycznych.

W naszej wizji pożyczki udzielane przez Spółkę nie mają służyć do spłacania innych zobowiązań i kolejnego zadłużania się. Rzetelna wymiana informacji o dłużnikach pomaga nam prowadzić biznes w sposób odpowiedzialny i rzetelny. O jakości naszych usług świadczą otrzymane nagrody. W 2015 r. nasza oferta produktowa została nagrodzona Symbolem 2015 w kategorii Przyjazna Pożyczka. W tym roku zaś odebraliśmy nagrodę Pracodawcy Roku 2016. Nagrody i wyróżnienia mobilizują nas do dalszej pracy i rozwoju.

2. Działacie w ramach kilku województw. Jakieś plany ekspansji na przyszłość?

Zmiany zachodzące na rynku pożyczkowym w naszej ocenie wymagają dalszego rozwoju. Małe i średnie instytucje pożyczkowe muszą się rozwijać poprzez poszukiwanie nowych produktów oraz nowych grup klientów. Jako Tempo chcemy być jednym z liderów rynku w tym zakresie. Jesteśmy w trakcie prac nad wprowadzeniem produktu ogólnopolskiego. Obecnie trwają także rozmowy nad wdrożeniem nowych kanałów dystrybucji naszych produktów. Rok 2017 będzie więc rokiem wyzwań w tym zakresie w Tempo Finanse.

3. Czym różnią się pożyczki z obsługą w domu od tych udzielanych online. Jakie są Wasze przewagi?

Przede wszystkim mamy kontakt z Klientem, wiemy z kim rozmawiamy, widzimy na ‘żywo’ dokumenty tożsamości, możemy potwierdzić rachunki, ich termin spłacania, widzimy jak Klient mieszka, jakie ma warunki. Nawiązujemy relacje, widzimy się z nim co tydzień co powoduje ze wiążemy się z nim nie tylko pożyczką, ale też często jesteśmy Doradcami w wielu innych życiowych sprawach. Nasi Doradcy są często takimi osobami zaufania. Wiemy szybko o problemach finansowych Klienta, pomagamy i reagujemy na jego problemy, proponujemy rozwiązania, staramy się utrzymać kontakt.

W przypadku pożyczek sprzedawanych online niestety po wyłączeniu telefonu lub zmianie adresu często Klient jest utracony. My często dzięki relacjom znamy rodzinę Klienta, sąsiadów co znacznie ułatwia nam nawiązanie ponownego kontaktu. Każdy klient traktowany jest indywidualnie, nie rozmawia czy pisze do ‘maszyny ‘, z nami czuje się wyjątkowo. Dobieramy najbardziej optymalną ofertę dla Klienta nie wpędzając go w zadłużenie. Zależy nam na długofalowej i jakościowej współpracy.

Doradca odwiedzający Klienta w domu ma możliwość oceny zdolności kredytowej Klienta. To pozwala bezpieczniej pożyczać pieniądze. Ponadto cotygodniowe wizyty Doradcy u Klienta umożliwiają mu bliższe poznanie Klienta i dopasowanie kolejnych produktów do jego potrzeb i możliwości. Tego brakuje produktom udzielanym online. Dzięki sieci naszych Agentów budujemy trwałe relacje z naszymi Klientami.

4. Mieliśmy w tym roku nowelizację tzw. ustawy antylichwiarskiej. Jak te zmiany wpłynęły na rynek?

W naszej ocenie niezbędne jest w końcu ustabilizowanie rynku, wyeliminowanie nieuczciwych tzw ‘garażowych graczy’. Brakuje nam nadal rejestru firm pożyczkowych, a nawet podwyższenia kwoty kapitału do założenia takiej działalności. Ingerencja w cenę pożyczki przy tak dużym ryzyku  tego nie zmieni. Potrzeba jest rozwiązań, które spowodują, że Firmy staną się transparentne. Mamy obecnie ponad 600 pracowników w terenie co powoduje, że jesteśmy w stanie w każdej chwili wprowadzić dodatkowe produkty do sieci sprzedaży niekoniecznie finansowe. Mamy kilka projektów w tym zakresie i pewno za chwilę będziemy je testować.

Prasa branżowa szacuje, że w wyniku wejścia w życie ustawy antylichwiarskiej z rynku pożyczkowego zniknie 30% firm. Każda zmiana rodzi za sobą perturbacje i przejściowe kłopoty. Firmy dostosowały się do ustawy adaptując kilka rozwiązań. Teraz potrzeba czasu, żeby Klient przyzwyczaił się do nowej oferty pożyczkowej. W naszej ocenie potrzeba teraz także stabilizacji ze strony ustawodawcy. Rynek chce się zmieniać tak aby zmieniać swój wizerunek. Nie chcemy być łączeni z żadnymi podejrzanymi działalnościami, o których mogliśmy wyczytać w prasie.

5. Czego możemy się spodziewać w aspekcie rozwoju całego rynku? Kluczowe elementy rozwoju to…?

To co jest obecnie najważniejszą tendencją na rynku to skrócenie czasu obsługi Klienta do  minimum. Klient powinien otrzymać decyzję kredytową i środki na konto w ciągu kilku minut. Pojawia się coraz więcej firm, które są w stanie sprostać tym oczekiwaniom rynku.

Ostatnio widać także na rynku trend do zaostrzania scoringu i polityki kredytowej.

Bardzo ważnym aspektem stałoby się narzucenie przez ustawodawcę wprowadzenia obowiązku wprowadzania Klientów nierzetelnych do baz danych, ale również tych z pozytywną historią kredytową. Wydaje mi się również, że tendencją firm pożyczkowych będzie eliminacja fałszowania dokumentów i wyłudzania pożyczek.

Uszczelnienie przepływu informacji pozwoli nam zaoszczędzić kilkaset milionów w skali kraju.

Ponadto jasne reguły pożyczania, wprowadzenie czegoś na wzór KPF – ‘Zasady Dobrych praktych’  pozwoli uczciwie konkurować na rynku i dbać o to aby nadmiernie nie zadłużać Klientów.

Coraz popularniejsza staje się wymiana informacji pomiędzy firmami pożyczkowymi a bankami. Na pewno warto również wspomnieć o większych inwestycjach firm w narzędzia antyfraudowe. Wszystko to ma na celu bezpieczne pożyczanie i minimalizację strat pożyczkodawcy.

Rozmawialiśmy z Jarosławem Wyrzykowskim – Prezesem Zarządu Tempo Finanse Sp. z o.o.

finan_logo_podstawowergb-01

 

Podobne wpisy

Zamieść komentarz